RC CARS

Spirit Of Angmar & Bithynie

FAKTA




Karoserie

Jsou dva druhy které se dělí podle materiálu ze kterého jsou. Lexanove (obr.1) Průhledný 1mm plast který se lakuje zevnitř. Tyto karoserie jsou zpravidla na on-roadech ale objevují se i na off-roadech. A potom jsou karoserie z ABS plastu (obr.2) které jsou většinou na off-roadech kde se totiž počítá s tím že musejí snést větší námahu. Tyto kastle se lakují jako běžný plast.


Tlumiče

Většina podvozků má v základním setu takzvané třecí tlumiče kde veškerou váhu nese pružina. Každý podvozek má jinak dlouhé tlumič podle druhu auta a na co je určeno u on-roadů mají například okolo 50mm kdežto u bugin jdou klidně až na 140mm. Podle druhů podvozku se také odvijí druh tlumiče. Třecí se většinou mění za olejové plně nastavitelné, ty se dělí na několik druhů klasické (obr.1) které sou možné vidět skoro na každém podvozku, na tlumiče s vnitřní pružinou (obr.2) které sou většinou na modelech kde by mohla pružina venku dojít k ujmě a na tlumiče s přechodovou nádržkou na olej (obr.3) které sou většinou na speciálních podvozcích. Dále sou tlumiče se dvěma pružinami (obr.4) kde je zpravidla jedna tvrdší a jedna měkčí. Tuhost tlumičů de ovlivnit několika způsoby, a to pružinami: vyrábějí se různé tvrdosti, většinou rozdělené barevně (obr.5), olejem: vyrábí se v různých hutotách (obr.6) a na konec samotnou pístnicí na které se liší počet dírek na průchod oleje.


Disky

Jak je vidět na obrázku, disků kol je nepřeberné množství. Jejich výběr se zpravidla volí podle disciplíny, kterou chcete jezdit, je asi zbytečné aby na rally autě byly chromované disky a na tunikovém speciálu obyčejné. Samozřejmě záleží na každém jednotlivci, jak se mu co líbí.


Pneumatiky

Jako v reálu tak i u RC aut jsou na každý povrch vhodnější jiné pneumatiky. Pneumatiky volíme podle toho, na jakém povrchu chceme jezdit a jak chceme jezdit. Na obrázku je ukázka 4 druhů nejrozšířenějších pneu, které jsou použitelné na většinu RC kategorií.
Slick (č.1)
Jsou vhodné na hladký asfalt bez větších nečistot, prachu a písku. Mě osobně se osvědčila kombinace, středně měkká pneumatika a tvrdá vložka. Při větších rychlostech drží lip v zatáčkách a na rovinkách má slušný grip při akceleraci i brzdění.
Řezaný slick (č.2)
Tyto pneu jsou stejné jako č.1, akorát díky drážkování na běhounu zvládne prach a písek o něco lépe. Nedrží tolik v zatáčkách a při průjezdu chtěj ubrat plyn, ale nemám srovnání s vícero výrobci a tak nemohu říct že je to problém všech takovýchto pneumatik. Ale určitou roly bude hrát tvrdost pneu, na fotce je guma měkká a je na ní vidět zežmolkování způsobené velkou jízdní rychlostí.
Pneumatiky na drift (č.3)
Z pravidla vyráběné z velice tvrdého plastu aby lépe klouzaly na povrhu a auto se lépe unášelo smykem. Na trénink jízdy driftem je dobré si najít větší asfaltovou plochu.
Pneumatiky na nezpevněné povrchy (č.4)
Jsou vhodné na štěrk hlínu a lehce travnaté povrchy. Nevhodné na asfalt rychle se obrousí výstupky a tím se zničí.